tisdag 28 maj 2013

Läxa till onsdag 15 maj Stafettskrivning

Nu gör vi ett försök på att skriva en saga tillsammans. Vi ska använda oss av "Stafettskrivning". Ni läser början på sagan och sedan ska ni hjälpa till att fortsätta skriva sagan. Glöm inte att läsa i "kommentarerna" om det är några andra elever som har skrivit innan. Då fortsätter ni efter deras text. Skriv gärna ditt namn i en parantes så vi vet vem som gjort läxan.

Nu kör vi!




(Vincent)
Det var lördag morgon. Jag packade min väska och satte den på ryggen. I väskan hade jag packat matsäck för hela dagen. Jag klev ut genom dörren och satte mig på cykeln. Jag hade lite bråttom...

14 kommentarer:

  1. Sen kom min kompis
    hon ska köpa lunch i en affär.(ERIC)

    SvaraRadera
  2. Sen cyklade jag och min kompis till en lekpark.(Alice)

    SvaraRadera
  3. Då kommer en skum gube med en varg i koppel. Tilde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen såg jag att det var en hund och gubben var normal (Linus)

      Radera
    2. Den var tjock. Elsa

      Radera
  4. Vi spionerade på gubben och hunden.(Paul)

    SvaraRadera
  5. Vi busade och kastade vattenballonger på dom. Hunden tyckte det var kul. Gubben blev arg. (Andreas)

    SvaraRadera
  6. Vi sprang till våra cyklar, men när vi kom dit såg vi att däcken hade punktering. Däcken var fulla av hundbett....(Martin)

    SvaraRadera
  7. Då sprang vi i väg till min moster. Vi blev lugna när vi fick gosa med dom hundarna, cyklarna struntade vi i.... (Nora)

    SvaraRadera
  8. Sen kom då sa jag.Jag är trött!!!(:(Maja)

    SvaraRadera
  9. Men jag piggnade snart till!!! (Vendela)

    SvaraRadera
  10. Sen gick vi ut och såg att våra cyklar var borta. Vi såg gubben med våra cyklar, han gick in med cyklarna i sitt hus. (Erik)

    SvaraRadera
  11. Vi sprang efter dem till gubbens hus, då ringde vi på dörren. Ingen öppnade dörren.(Märta)

    SvaraRadera
  12. vi gick fram till fönstret och tittade in vi såg en skugga röra sig (Frida)

    SvaraRadera